foto: Pixabay

Pred dnevi sem na televiziji Veseljak slišal zanimivo šalo, ki pa pravzaprav sploh ni šala, ampak bolj ali manj običajni dogodek.

Oče namreč svojemu sinu šolarju reče, da mu za vsako šolsko petico da petdeset evrov. Sin, ki očitno obvlada sodobno razmišljanje, se takoj odpravi v šolo in svojemu razrednemu učitelju pove, kaj mu je predlagal oče. Učitelj pa mu z nasmehom reče: »Pa saj nimaš nobene petice.« Fant pa je sodobno razgledan, zato učitelju predlaga, da mu v spričevalo napiše čim več petic, in če bo učitelj to storil, mu je pripravljen za vsako petico plačati polovico očetove nagrade, to je petindvajset evrov.

Kako se je odzval učitelj v šoli ni bilo rečeno, ampak z ozirom na to, kako skromne so učiteljske plače, bi si človek mislil, da sodoben učitelj privoli v takšno pogodbo s svojim dijakom. Če pa bi bil še sodobnejši učitelj, bi potihoma podobne sporazume sklenil še z drugimi svojimi učenci in učenkami. Potem bi njegov razred ali šola zaradi obilice petic veljala za najboljšo v naši državi, čeprav dijaki sploh ne bi vedeli, zakaj so dobili petice. Ampak to sploh ne bi bilo važno, saj sicer učitelji večine sploh ne poučijo, zakaj živijo v slovenski državi oziroma kako je ta sploh nastala.

Seveda pa bi zaradi plačil svojim otrokom za petice morali seči globoko v žep njihovi starši. A mnogi si z mizernimi plačami, ki jih imajo, česa takega sploh ne morejo privoščiti, ker nimajo prihrankov. Tako bi do odličnih šolskih rezultatov prišli le otroci iz ustreznih družin, ki so na podoben način prišli do ustreznih služb in prihrankov. In tako bi po končani šoli v Sloveniji dobili najustreznejše kadre, podobne oziroma še boljše od teh, ki našo državo vodijo že danes. In delovnih mest za tovrstne kadre imamo že zdaj precej, a jih potrebujemo še več, kajti vse več je zakonov in predpisov, primanjkuje pa uslužbencev, ki bi prelagali papirje iz enega predala v drugega.

Zato šale, ki sem jo slišal na televiziji Veseljak, ni treba razumeti kot šale, ampak kot način, da pridobimo čim več sodobno domiselnih uradnikov. In zato svetujem očetom in materam današnjih dijakov, da svojo mladino podprejo z nagradami za pridobivanje oziroma nakupovanje šolskih petic. Seveda pa mora to potekati v popolni tajnosti, da finančni uradniki in inšpektorji učiteljem ne bi zaračunavali davka na starševske nagrade. To bi bil konec šale in šole.

Bogo Sajovic