foto: STA

Najprej se moram opravičiti za napako, ki sem jo napisal v minuli glosi, ko sem rekel, da bi si morala Radiotelevizija Slovenije prizadevati za čim več oglasov.

In potem sem napisal, da jih zbere okrog 26 milijonov, ker sem pozabil vstaviti besedico »za«, moral bi torej napisati, ker jih zbere za 26 milijonov evrov. No, tudi ta številka je le približna. Sicer pa sem že v prejšnji glosi napisal, da je televizijskih oglasov preveč, in to ne le na Radioteleviziji Slovenija, ampak tudi na vseh drugih slovenskih televizijah. Le da druge televizije od oglasov živijo, Radiotelevizija Slovenija pa se preživlja z obvezno naročnino Slovencev.

Sicer pa so nekateri televizijski oglasi lažnivi ali pa bedasti. Naj omenim Lidlove oglase, ki se redno končajo s stavkom »Preprosto več za vas!«. Vse Lidlove veleblagovnice pa niso na vasi, ampak v mestih. To pomeni, da morajo vaščani hoditi v mesta, ker je tam več za vas, meščani pa gredo raje v druge veleblagovnice, kjer sta vas in mesto izenačena. Precej bolj neumne pa so televizijske oglasne cene po vseh televizijah. Tu recimo oglaševalci skoraj vedno ponujajo svoje izdelke namesto po sto evrov, po 99,99 evra. Gledalcem torej obljubljajo en cent ceneje od groznega stotaka. Ljudje res nimajo veliko denarja, ampak ta cent jih vseeno ne prepriča o tem, kako oglaševalci skrbijo zanje. Morda pa bi si naš vrhovni Golob močno povečal upadajočo naklonjenost slovenskih volivcev, če bi prometni 22-odstotni davek znižal na 19,99 odstotka.

A vrnimo se k nesmiselnim oglasom. To velja predvsem za oglase, ki nam ponujajo zdravila. Skoraj vsak tak oglas, ki nam strokovno priporoča odlično zdravilo za kar koli, se navadno konča s stavkom »Pred uporabo natančno preberite navodilo, o tveganjih in neželenih učinkih se posvetujte z zdravnikom ali s farmacevtom«. No, zdaj pa se vprašajmo, ali je to strokovno priporočeno zdravilo res dobro, če ima lahko neželene učinke in tveganje. Ampak ta stavek ne varuje uporabnika tega zdravila, ampak proizvajalca, tako da uporabnik ne more tožiti proizvajalca takšnega zdravila, če bi uporabnik zaradi tega zdravila imel bolezenske težave. Zato proizvajalec zahteva, da natančno preberete navodilo, ki pa je navadno napisano z drobnimi črkami, namesto da bi bila ta navodila jasna in kratka.

Čudim pa se feministkam, da ne protestirajo, ker ta stavek nagovarja samo zdravnike in farmacevte, ne pa zdravnic in farmacevtk. Zato bi avtorji teh oglasov morali k sodelovanju poklicati tudi ljubljanskega župana Jankovića, ki se vsaj na farmacevtke dobro spozna.

Bogo Sajovic