foto: Twitter

Marsikdo je nedavno na facebooku opazil zelo zanimivo objavo predsednice SAB in nekdanje premierke Alenke Bratušek v povezavi z novimi nadstropnimi vlaki Stadler Kiss, ki so ravnokar začeli obratovati v Sloveniji. 

Objava namreč namiguje na zasluge za to, da so novi vlaki sploh prišli v našo državo in da se bomo tudi v Sloveniji prevažali s potniškimi garniturami, ki jih že dolgo poznajo v zahodni Evropi.

foto: facebook / posnetek zaslona

Kakor je razvidno iz objave, so bili nadstropni vlaki, tako kot tudi klasične potniške garniture Stadler Flirt (na električni in dizel pogon), naročeni v času prejšnje, torej Šarčeve vlade, kjer je bila Bratuškova ministrica za infrastrukturo. Ena od dveh fotografij tudi prikazuje Bratuškovo, ki se sprehaja v notranjosti nove garniture še v času, ko so bili sedeži še “konzervirani” oz. prevlečeni z embalažo. Kar pa je nekoliko nenavadno: prvi vlak Stadler (model Flirt) je namreč v Slovenijo prispel 12. marca 2020, kar je bilo že mesec in pol po tistem, ko je Marjan Šarec vrgel puško v koruzo. Seveda so bili vlaki naročeni že prej, šlo pa je za prvo takšno investicijo Slovenskih železnic po dvajsetih (!) letih.

Sedaj se postavlja vprašanje, kako je Bratuškovi uspelo dobiti toliko različnih terminov za fotografiranje v notranjosti nove garniture. Na FB je denimo objavila, kako se je fotografirala v notranjosti nove garniture – če gre tu za nadstropno garnituro Stadler Kiss (v spodnji etaži), je fotografija verjetno nastala jeseni 2021, saj so bile nove nadstropne garniture v našo državo pripeljane nekaj mesecev pred začetkom uradnega obratovanja. Razen če gre seveda za kakšno fotomontažo. Ko je namreč prva od naročenih garnitur prišla v Slovenijo, je ministrstvo za infrastrukturo na twitterju objavilo tole:

Tukaj se je Bratuškova, tedaj še (pred)zadnji dan kot ministrica, fotografirala v novi garnituri Stadler Flirt. Tokrat ni bila oblečena v rdečo, pa tudi leopardjim vzorcem se menda zadnje čase precej izogiba, saj ji je neprijetno, ko jo primerjajo z različnimi nevarnimi zverinami, tako z leopardi kot s črno mambo. Kakorkoli že, nekdanja ministrica, ki je po prevzemu oblasti s strani Janeza Janše za nekaj časa ostala brez dela in je za vstop v parlament morala počakati na smrt Franca Kramarja, ni samo Sloveniji prikazala, da je rešila državo pred bankrotom, pač pa je za dvajset let vnaprej poskrbela tudi za razvoj voznega parka Slovenskih železnic. Zanimivo, ministrstvo je pod njenim vodstvom gladko zavrnilo možnost, da bi se v naši državi v prihodnosti gradilo kakšno novo moderno železniško progo, medtem ko je sedanji minister Jernej Vrtovec nakazal takšno možnost.

Zagotovo pa nas je precej nenavadna kombinacija fotografij ter primerjava z objavami z dne 12. marca 2020 kar nekoliko presenetila, češ sedanja vlada samo žanje to, kar je  prejšnja sejala. No, potem pa smo od Bratuškove oziroma njenega kabineta dobili tole pojasnilo: “Slovenija bi lahko že zdavnaj imela takšne vlake, celo pred Francijo in Nemčijo, s čimer bi lahko povozili t. i. francosko-nemški vlak v EU. Takšne nadstropne vlake je namreč načrtoval že Josip Broz-Tito, ki se je sam vozil s t. i. modrim vlakom in je načrtoval, da bo novejša verzija modrega vlaka imela zgornjo etažo. Žal ga je prehitela prezgodnja smrt, njegov projekt, ki je vsaj tako pomemben kot jugoslovanski vesoljski program, pa je ustavila tudi visoka inflacija, saj so naši razredni sovražniki nepooblaščeno tiskali denar, nato pa razglašali, da je za to kriv Fikret Abdić-Babo. Tako smo dobivali samo ‘gomulke’ s Poljske kot edina jugoslovanska republika, pa še tu je šlo za kopije vlakov za angleško podzemno železnico. Če bi torej o nakupu vlakov odločala Janševa vlada, potem veste, kaj bi danes dobili v Slovenijo. Vse naše dosedanje napredne vlade po nabavi zadnjih vlakov leta 2000, torej vlade pod vodstvom Janeza Drnovška, Antona Ropa, Boruta Pahorja, Mira Cerarja, Marjana Šarca in moje malenkosti, so se neverjetno mučile z nabavo novih garnitur po Titovi zamisli, vendar so ves ta čas sovražniki nagajali in metali polena pod noge, Slovenske železnice so se nam zaradi hudega Janševega vpliva na njene vodstvene strukture celo upirale. Dokler se niso sami med seboj skregali. Tako da smo končno lahko realizirali Titovo starodavno idejo.”

Na naše vprašanje, zakaj je potem od leta 1970 dalje Ljubljano z Zagrebom in Beogradom povezoval t. i. zeleni vlak na dizelski pogon, nam je pojasnila, da zaradi različnega elektrosistema za pogon električnih lokomotiv. “Mi imamo še vedno italijanskega, Hrvaška pa je imela francoskega z izmeničnim tokom in večjo napetostjo.” In zakaj so imele jugoslovanske republike med seboj različne sisteme? “To morate vprašati železničarje. Saj je celo Tito pojamral, da takšne razlike pomenijo konec Jugoslavije, mislim pa, da je bil on za uvedbo francoskega sistema v tedanji SR Hrvaški, medtem ko je za Slovenijo terjal, da se po vseh progah uvede italijanski sistem. Torej je Tito na nek način prispeval k osamosvojitvi Slovenije,” nam je pojasnila Bratuškova, ki pa je nekoliko zaskrbljena zaradi vse večjih političnih ambicij Roberta Goloba, saj bi z njegovim vstopom v politiko cena električne energije še bolj narasla, ob uvajanju zgolj malih elektrarn pa Sloveniji grozi celo električni mrk in povratek v “Potočko Zijalko” – kar pomeni, da bi nove elektro garniture Stadler postale neuporabne. Razen če bi jih vlekli s parnimi lokomotivami…

Alain van den Broerborst

Prejšnji članekSrbiji smrdi po goljufiji: Đoković ni bil izbran za nogometaša po izboru FIFA
Naslednji članekMija Vnuk: BESEDNJAK PA TAK